Bliv PR- og marketingansvarlig hos Observatoriet og styrk salget gennem kreative strategier i naturskønne omgivelser

dato

Observatoriet søger en PR- og marketingansvarlig, der skal styrke salget gennem eksisterende og nye kanaler samt udvikle og vedligeholde relevante samarbejder og relationer

På Observatoriet får du en inspirerende hverdag i naturskønne omgivelser. Og ikke mindst får du en hverdag præget af stor faglig frihed, mangeartede opgaver og et hold af sociale og vidunderligt nørdede kollegaer. Samtalerne ved frokostbordet drejer sig gerne om rævelort, antistof, kvantemekanik, ålens mærkværdige forplantning og meget mere.  

Om Observatoriet
Observatoriet er en sciencepark 15 km syd for Holbæk og en times kørsel fra København. Vi har øje på naturvidenskaben og elsker at formidle den. Det gør vi bl.a. gennem formidling, aktiviteter, udstillinger, foredrag og foreningsaktiviteter, der tager livtag med alt fra jordens kerne til de fjerneste afkroge af et uendeligt univers.

Dit arbejdsområde og dig
Det er ikke et mål i sig selv at skrive fejlfrie og fængslende tekster til Observatoriets forskellige kanaler, det er en forudsætning. Målet er, gennem marketing, PR og relationer at sikre flere betalende gæster, styrke økonomien, øge kendskab og troværdighed, udvikle nye samarbejder, opdyrke nye målgrupper, medudvikle projekter og meget mere. Alt sammen mål, som vil være pejlemærker i den strategi, du som noget af det første skal lave i jobbet. 

Bag indfrielsen af strategiens mål ligger en masse praktisk arbejde. Du skal skrive fængende tekster til hjemmeside, nyhedsbreve, annoncer og sociale medier. Du skal lave opsøgende pressearbejde, udarbejde grafisk materiale til trykte og digitale medier og oprette billetter i vores billetsystem. Du skal også være med til at kvalificere formater for nye og eksisterende formidlingsinitiativer. Med andre ord får du en vekslende hverdag med højt til loftet, hvor du skal have begge ben solidt plantet på jorden og have hænderne oppe af lommerne.

Professionelt motiveres du af at gøre gode løsninger bedre og af at se effekterne af dit arbejde blive vekslet til øget salg, flere besøgende og mere opmærksomhed på Observatoriet. 

Dertil skal du kunne nikke ja til alt det sædvanlige. Du er loyal, social, pligtopfyldende, punktlig osv... fortsæt selv listen.

Primære arbejdsopgaver

  • Udvikling og eksekvering af Observatoriets pr-, marketing- og relationsstrategi 
  • Opsøgende pressearbejde, udfærdigelse af pressemeddelelser, udvikling af mediesamarbejder samt håndtering af pressehenvendelser 
  • Opdatere, vedligeholde og udvikle vores hjemmeside
  • Produktion af grafisk materiale til f.eks. annoncer, plakater og skilte
  • Promovering af Observatoriets arrangementer via eksisterende og nye kanaler
  • Tekstproduktion til bl.a. hjemmeside, projektbeskrivelser, markedsføring og SoMe
  • Opsætte, monitorere og evaluere kampagner 
  • Være sparringspartner med teamleder for formidlerne og Observatoriets leder på formidlingskoncepter, der vil fængsle og fange publikum 
  • Medudvikler på nye og eksisterende projekter

Vi forventer, du kan nikke ja til de fleste af disse punkter 

  • Dokumenteret erfaring med udfærdigelse af strategi, relationopbygning og marketing
  • Erfaring med PR og pressearbejde. Du får energi af nye samarbejder og har et netværk, du kan aktivere i jobbet
  • Skrive fængende, korrekt og med den begejstring, som matcher Observatoriets tone-of-voice
  • Blik for det grafiske og erfaring med Adobe-pakken især InDesign og Photoshop
  • Solid erfaring med bl.a. Meta Business Manager, dataforankrede indsatser og evaluering af markedsføringsindsatser og -kampagner
  • Flair for IT. Du kommer til at arbejde i forskellige systemer: MailChimp, Wordpress, GECKO Booking, Survey Xact m.m.​​​

Ansøgning, spørgsmål og samtaler
Der indkaldes til samtaler løbende, indtil den rette kandidat er fundet. 

Deadline for at indsende ansøgning, cv, eksempler på dit arbejde og referencer er torsdag den 2. januar 2025.

Nærmere oplysninger og eventuelle spørgsmål kan rettes til:

  • Leder af Observatoriet, Bjarke Dalby Svendsen på tlf. 7236 3774 eller på mail: bjdsv@holb.dk

​​​​Om stillingen

Du bliver en del af sekretariatet på Observatoriet, der udover kommunikation består af drift- og administration samt salg- og booking.

Stillingen er en fuldtidsstilling med opstart tidligst den 6. januar 2025 og senest den 1. marts 2025.

Observatoriet er en kommunal institution under Holbæk Kommune, hvorfor ansættelsesforholdet vil være mellem dig og kommunen. Ansættelsen vil ske i henhold til relevant og gældende overenskomst og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Der vil også indhentes børneattest.

Vi forventer, at du er fysisk på Observatoriet størstedelen af din arbejdstid. Det er derfor en fordel, hvis du har adgang til bil. 

Der vil i nogle tilfælde forekomme aftenarbejde i forbindelse med arrangementer på Observatoriet.

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Læs mere om Holbæk Kommune og vores personalepolitik her.

Læs mere om Observatoriet her.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Observator Gyldenkernes Vej, 3, 4340 Tølløse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6152253

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet